InkHeart'ing' kat Malacca Mall (Part 1)

Actually, lama dah kitorang plan nak gi tengok Ink Heart, before school holiday start lagi. Akhirnya, dapat juga gi tengok. The main plan sebenarnya nak gi sana 4 orang jek, tah camne tah bley jadik 6 orang. Tak tau la, nak cakap apa, magic ke? Original casting utk episod ni, aku, AF, Tiara, n Aton.

Tapi, sumthing bombastic telah menerpa henset Sony Ericsson aku yang baru, petang 28 Januari yg lalu. Terkezut I, tgk, mula-mula AF nak bwak girlfren dia.(adess) Aku ckp x bley sebab Tiara x kenal. Lepas tu, Aton plak nak ajak Adam.... Adam tu aku OK lagi, sgt excited dn t'buka utk bg die ikut skali sbb korang pun tau deorang kn ehmm2. (phm2 jek la)

Kitorang plan nak gather kt bustand Tangkak kul 8.45 pg. Aku sampai kul 8.55, tgk kt bustand tuh ada AF sorang jek. Aku pn tunggu la the remaining casts utk sampai. Tggu pnya tggu, Tiara pung smpai ngan Aton kul 9.15. Camne la nak naik bas kul 9.00, kul 9.15 br smpai. Aku tanya Tiara, nape lambat. Dia cakap dia lum mandi (adess). 

Lbey krang kul, 9.30 pg muncullah sebuah kenderaan yang dipanggil bas untuk kitorang gi Jasin. Kitorang panic la sbb Adam lum sampai (sebab nak cover line). AF pn call Adam (peh,, slmt kredit aku).  Smntara tggu Adam, ktorang pun naik bas. Tba2, Adam pn terpacul naik bas. (seb baik, sk8 lagi nak kna tggl bas)

Kul 9.40 pg, bas pun jalan. Tmbg bas RM 2.20. Dalam 30 minit ktorang pun sampai Jasin. Pas tu kitorang transit, dari Jasin trus ke Ayer Keroh. Nasib baik sebab sampai2 Jasin trus ada bas g Melaka Central. Tambang Jasin Ayer Keroh RM 2.60. 

Dalam kul 10.55, kitorang trun la kt depan Melaka Mall. Jeng3, tiba2 AF membuka suaranya dn ckp girlfriend dia on the way dtg. (adess). Aku x bley menolak la, sbb girlfriend dia dh dtg. X kn nak dump deorang camtu jek. Ktorg ber"5" pn brgrk masuk dlm Malacca Mall.

Aku dh lama thn kencing, jd aku pung gi la ke rest room. Lpas, aku balik dr rest room, deorang dh tinggal kan aku, smpai ati korang g cinema dlu. Cinema kat Level 2, sprti yg diinstruct oleh AF aku pn naik ke Level 2. Tp aku t'silap tmpat, level dh btul, tmpt x btul? Camne tu ek. Korang nak tau, aku sesat kat LHDN. Dh sume pak cik2 ngn mak cik2 pandang slek kt aku. Ada ke bdk umo 17 tahun yg kna byr cukai pendapatan? (Adess, sgn gler aku).

Pndek citer, aku naik escalator len, pergi le ke MBO kt rightly at opposite end of LHDN. Smpi2, aku nmpk Adam melepak kt tepi escalator, btul2 dpn pntu masuk MBO. Smpai2 aku tanya Adam, AF g mane?. Adam ckp AF g jmput girlfren dia.  Rpa2 nye aku knal girlfren dia. KT F*r**, satu group Pengwas ngn aku tahun lepas-lepas. Dia ex- Form 6 skul aku. Tiara n Aton dh masuk dlm, tgk screening time. Pas tu ktorang ber'6' pn masuk la ke dlm tuk bli tiket. Harga tiket RM 9.00 satu kepala, mahal RM 1.00 drpd GSC.

Tiara 'n' Aton yg bli tiket. Ktorang hulur duit jek. Screening time kul 12.15 smpai kul 2.15. Tp skrg br pkul 11.15. Ada lbey krang sejam lagi. So, kitorang pun brgrk ke Jaya Jusco, tmpt makan2. Pendek citer, aku bli Nasi Ayam Drumstick, mahal 30 sen, tp isi ayamnye lg skit dr yang bese. (Adess). Nasi ayam aku hrganye RM 4.30. Lps tu aku bngang gler, sbb aku bli air mineral RM 1.50. Smpai2 kt tempat dduk, aku t'nmpak botol air mineral len atas meja, Tiara n' aton serta Adam telah menunggu aku di situ. Aku tanye Tiara, dia bli air mineral brape. Dia jwb 40 sen. Pnyer la bengng smpai x terkata. Huk3. Len kali jgn bli air mineral kt food court. Bli kt shopping cnter. Lg satu Aton bli wdges kntang blat2, Tiara ckp x sedap. Aku rasa sdp jek. so, aku kbs sume wedges dia masuk dlm beg Adam. Yg kt bwh ni makanan Adam. Aku luper nak amik aku pnyer.

Nantikn part 2. Pnt la mnaip. (Adess)

1 comments:

Tiara said...

eager nk bce part 2,,,

Post a Comment